Zo kwam ons nieuwe logo tot stand

Een nieuwe website betekende in ons geval ook een nieuw logo. Na 6 jaar vonden we het tijd voor iets nieuws. Uitgangspunt daarbij waren de volgende drie kleuren: groen (dat staat voor hulp), oranje (dat staat voor warm) en blauw (dat staat voor betrouwbaar). De gedachte achter het logo is dat de kerntaak van SafeWings het helpen van pleegouders is (groen). Daarom staat deze kleur in het midden. Ook zou je in de groene vorm een opwaartse pijl kunnen zien. We helpen pleegouders tenslotte in een stijgende lijn verder. De groene pijl wordt omhuld door de twee andere kleuren. Dat staat voor de manier waarop we pleegouders helpen. Namelijk op een veilige, warme (oranje) en betrouwbare (blauw) manier.

De ondertitel van het oude logo ‘samen meer pleeggezin’ is gebleven. Dit is niet zomaar een zin waarmee wij ons presenteren. Want het zegt precies waar het bij SafeWings om gaat: pleeggezinnen gaan meer voor elkaar betekenen door de diensten die we vanuit onze stichting aanbieden. Diensten die zich ontwikkelen vanuit ideeën en de dagelijkse praktijk van pleegouders en hun gezinnen. Vanuit de zorgen die zij hebben. Het zijn de oplossingen die pleegouders zien, maar niet altijd alleen kunnen realiseren. Met een team van ervaringsdeskundigen kijken we wat er mogelijk is. Soms met een originele aanpak, soms direct in het verlengde van bestaande en bewezen methodieken binnen de zorg. Maar altijd met de intentie om precies dat aan te bieden wat nodig is. Onafhankelijk, maar wel ondersteund door pleegzorgorganisaties en gemeenten.

Archief